puntExcursions > Lleida > la Val d'Aran > De la vall de Tredòs al circ de Colomèrs

LA VAL D'ARAN

De la vall de Tredòs al circ de Colomèrs

Dificultat tècnica Dificultat tècnica: Mitjana
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +590 m. / -590 m.
Inici / final Inici / final: Banhs de Tredòs, Tredòs, 18 (Lleida)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.65538027, 0.92818854
Interès Interès: Natura / Esport

Agradable excursió per un magnífic entorn d'alta muntanya que remunta la vall de Tredòs fins al circ de Colomèrs, d'origen glacial, on es poden observar un llarg seguit d'estanys situats entre cims espadats, comes i altes parets granítiques, tot producte de l'erosió del gel.

Els estanys d'Aran i de l'Alt Pallars constitueixen un patrimoni natural de primer ordre, un dels principals atractius turístics del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, essent l'indret de Colomèrs un dels paratges més representatius d'aquest entorn, ja que acull la major concentració d'estanys de tot el Pirineu.

Des del poble de Salardú, on s'accedeix des de Vielha per la C-28 en direcció al port de la Bonaigua, s'agafa una pista asfaltada que creua el riu d'Aiguamòg i puja als Banhs de Tredòs, on hi ha l'aparcament i la barrera que impedeix el pas de vehicles privats. Hi ha possibilitat d'escurçar el recorregut (unes 2 hores menys) utilitzant el transport públic que porta des dels Banhs de Tredós fins a l'inici del camí del refugi de Colomèrs. Cal informar-se prèviament dels horaris. L'itinerari s'ha marcat amb senyals blancs i grocs. La ruta sencera comença i finalitza a l'aparcament dels Banhs de Tredòs.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem a Vielha e Mijaran: Pui de la Bonaigua i Estany i refugi de Colomèrs.