puntExcursions > Lleida > les Garrigues > De Cervià de les Garrigues al poblat de les Besses

LES GARRIGUES

De Cervià de les Garrigues al poblat de les Besses

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 45 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +110 m. / -110 m
Inici / final Inici / final: Inici pista cap a l'Albagés, Cervià de les Garrigues
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.42684308, 0.85971953

L'antic poble de les Besses va ser abandonat després de la guerra de Successió, quan els seus habitants es van traslladar a l'actual Cervià de les Garrigues.

L'excursió descobreix l'antic castell, en ruïnes, les restes dels seus vells habitatges, del molí medieval i el temple romànic restaurat de Santa Maria de les Besses.

L'itinerari parteix de Cervià de les Garrigues, on s'arriba per l'autopista AP-2, sortida 8, i per la carretera LV-7031 des de les Borges Blanques. A la sortida del poble i al peu de la LV-7031 (km 0,00, 452 m), es pren la pista que fa cap a l'Albagés per la vall del riu de Set en direcció nord-oest. Després del primer revolt a l'esquerra, es continua cap al sud-oest.

Se segueix a ponent sempre per la pista principal. Es deixa un pont a mà esquerra (sud) que creua el riu de Set (km 1,72, 395 m) i s'avança per la seva dreta.