puntExcursions > Girona > l'Alt Empordà > Ruta dels dòlmens als voltants de Vilajuïga

L'ALT EMPORDÀ

Ruta dels dòlmens als voltants de Vilajuïga

Distància Distància: 5 km
Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 35 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +330 m. / -330 m
Inici / final Inici / final: Carretera de Vilajuïga a Sant Pere de Rodes
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.32984622, 3.10731552

Als voltants de Vilajuïga comença l'anomenada Ruta dels Dòlmens, primitius monuments megalítics utilitzats com a sepulcre a la prehistòria.

De la mateixa època són també uns curiosos gravats esculpits en unes lloses planes anomenats inscultures, ancestrals representacions dels primers pobladors de les terres baixes de l'Albera.

Per accedir al punt d'inici de l'excursió cal sortir de Vilajuïga per la carretera GIP-6041 en direcció a Sant Pere de Rodes (per arribar a Vilajuïga des de Figueres es pren la N-260 en direcció a Llançà i es trenca a la dreta per la GI-604). Un quilòmetre més enllà un camí senyalitzat a mà dreta indica el començament de la Ruta dels Dòlmens. Hi ha espai per aparcar. Més endavant el camí s'acaba i es continua per un sender. Ben aviat el sender es divideix i cal seguir per l'esquerra, travessant un petit torrent, i continuar ara en pujada.

Els punts d'interès d'aquesta ruta circular es troben a Vilajuïga: la cova del Cau del Llop, els Dolmen del Caigut I i II, les inscultures, el Dolmen de la Carena, el Dolmen de les Ruïnes, el Dolmen de la Talaia, el Dolmen del Garrollar i el Dolmen de la Vinya del Rei.