puntExcursions > Girona > el Ripollès > En bicicleta per la Ruta del Ferro: de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses

EL RIPOLLÈS

En bicicleta per la Ruta del Ferro: de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 30 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +124 m. / -124 m.
Inici / final Inici / final: Estació de tren, Ripoll
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.19589493, 2.19650821
Interès Interès: Natura / Cultura / Esport

L'antiga línia de ferrocarril per on es transportava el ferro que es produïa a les mines d'Ogassa, cap a Sant Joan de les Abadesses i Ripoll, ha estat reconvertida en un carril bici ideal per fer planeres excursions.

Des de Ripoll s'arriba a l'antiga estació de tren de Sant Joan de les Abadesses per un paisatge de pastures, camps de conreu i boscos. L'excursió es pot aprofitar, a més, per visitar alguns dels monuments romànics més importants del Principat.

Per iniciar la ruta, cal situar-se a Ripoll, la capital comarcal, amb cotxe, per carretera o amb tren. El ferrocarril abandonat s'iniciava a l'estació de Ripoll, però el primer quilòmetre ha estat ocupat per vials urbans, sense carril bici. Al final del passeig de Sant Joan de Ripoll, seguint la carretera C-26 en direcció a Camprodon, s'accedeix al polígon industrial, on es troba un indicador del punt d'inici del carril bici.

El recorregut està totalment senyalitzat i és força planer (només l'1 % és pendent), lleugerament en pujada a l'anada i de baixada a la tornada. En arribar a l'estació de tren de Toralles, a Sant Joan de les Abadesses (km 12), s'acaba el carril bici. Per tornar es desfà el camí.

Els punts d'interès d'aquesta ruta els trobem a les poblacions de Sant Joan de les Abadesses (Museu del Monestir, Pont medieval, Església de Sant Joanipol, Monestir de Sant Joan, la Vila vella, i el Parc de l'Estació de Sant Joan de les Abadesses) i de Ripoll (Església de Sant Pere, Monestir de Santa Maria de Ripoll, l'antiga línia de ferrocarril de la ruta del ferro, la Ruralia del Ripollès, i la vila vella de Ripoll).