puntExcursions > Barcelona > l'Alt Penedès > D'Olesa de Bonesvalls al puig de la Mola, mirador del Garraf

L'ALT PENEDÈS

D'Olesa de Bonesvalls al puig de la Mola, mirador del Garraf

Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +360 m. / -360 m.
Inici / final Inici / final: Olesa de Bonesvalls
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.34646270, 1.84715276

Ascensió al mirador del Garraf. Durant la sortida es gaudeix del paisatge, de l'arquitectura i de la natura del Parc Natural del Garraf, espai protegit a causa del seu valuós i singular conjunt d'orografia, fauna i flora.

L'antic hospital medieval d'Olesa de Bonesvalls, conegut com a hospital de Cervelló o de Santa Maria de Bonesvalls, és una obra notable amb elements arquitectònics del s. XIII i una bonica torre medieval de planta quadrada. A l'entrada del recinte hi ha l'església de Santa Maria, que conserva pintures gòtiques.

La roca calcària del massís ha creat un paisatge peculiar, ric en formes càrstiques -avencs, dolines i rasclers- i amb una vegetació pròpia, l'espècie més coneguda de la qual és el margalló, l'única palmera autòctona dels Països Catalans. Les barraques de vinya i els murs de pedra seca es dissimulen al mig de la pedra blanca i envolten antigues masies i algunes de les petites poblacions que es troben a l'interior del parc.

L'excursió comença al barri de l'Hospital d'Olesa de Bonesvalls. S'hi arriba des de les Cabòries, al peu de la N-340, seguint la BV-2411 en direcció a Begues i, en direcció contrària, des del Baix Llobregat, per Gavà i Begues. Des de la carretera es baixa al barri de l'Hospital passant per davant de la parada d'autobús, situada a 100 m del trencall d'accés a Olesa en direcció a Begues. Aquí es veuen els indicadors blancs i vermells del sender de gran recorregut GR-5, que se seguirà fins al corral de l'Esquerrà, sota del cim de la Mola.

Els punts d'interès de la ruta els trobem al terme municipal de Olesa de Bonesvalls: Torre medieval de l'hospital d'Olesa, Hospital d'Olesa, La Mola, i L'avenc de l'Esquerrà.