puntExcursions > Barcelona > l'Alt Penedès > Conjunt arqueològic i monumental d'Olèrdola

L'ALT PENEDÈS

Conjunt arqueològic i monumental d'Olèrdola

Temps efectiu Temps efectiu: 1 hora 35 minuts
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +180 m. / -180 m.
Inici / final Inici / final: BV-2443, Olèrdola (Barcelona)
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 41.31550713, 1.72316622
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

Petita passejada pel Parc Comarcal d'Olèrdola i el seu conjunt arqueològic monumental. El poblat d'Olèrdola ha estat habitat des de temps molt remots i conserva com a monuments més destacats les restes de la vila ibèrica, l'antiga fortificació que protegia la ciutat, dels segles III i II abans de Crist, i les restes de l'antic castell medieval edificat pel comte Sunyer.

Per la carretera C-15, que uneix Vilafranca del Penedès amb Vilanova i la Geltrú, al sud de Sant Miquel d'Olèrdola, s'accedeix al trencall BV-2443 que duu al conjunt arqueològic i al Parc Comarcal d'Olèrdola. Immediatament després d'agafar la BV-2443, cal deixar el cotxe en una esplanada que hi ha a l'esquerra (157 m) i començar a caminar per la pista senyalitzada que surt a mà dreta i baixa al torrent del Fondo de la Vall per la riba dreta.

Els punts d'interès de la ruta els trobem a Olèrdola (sepultures antropomorfes del pla dels Albats, recinte emmurallat, conjunt arqueològic i monumental, església de Sant Miquel d'Olèrdola, Parc Comarcal d'Olèrdola, castell d'Olèrdola, Museu Monogràfic d'Olèrdola i la Font de l'Alba.