puntExcursions > Principat d'Andorra > Passejada de la Canya de la Rabassa al Pla de Sorteny

EL PRINCIPAT D'ANDORRA

Passejada de la Canya de la Rabassa al Pla de Sorteny

Temps efectiu Temps efectiu: 2 hores
Desnivell pujada / baixada Desnivell pujada / baixada: +225 m. / -225 m.
Inici / final Inici / final: Pàrquing Vall. de Sorteny, Ordino, Andorra
Coordenades GPS inici Coordenades GPS inici: 42.62612900, 1.55166000
Tipologia Tipologia: Ruta a peu en família

Aquest itinerari, situat a la parròquia d'Ordino, és una combinació dels diferents senders d'interpretació del parc natural de la Vall de Sorteny, i la millor manera de conèixer la flora i la fauna úniques en la zona. A més, es tracta d'un itinerari assequible, ideal per a fer en família.

L’itinerari s’inicia al pàrquing de la Canya de la Rabassa, concretament en la Caseta d’informació d’entrada al Parc Natural de Sorteny (GPS: 42° 37' 34",1° 33' 6").

Agafem la pista forestal del parc natural de la Vall de Sorteny deixant a uns 300 metres el camí cap al Serrat pel GRP (marques grogues i vermelles). Al primer gir al costat del riu de Sorteny, hi ha el sender del grau de la Llosa.

Seguim el sender del grau de la Llosa pel costat del riu de Sorteny. Després tornem a sortir a la pista forestal i arribem al jardí botànic, on podem observar unes 300 espècies de plantes dividides per ambients.

Seguint la pista forestal, arribem fins al portell. A uns 150 metres hi trobem el camí del pic i l’estany de l’Estanyó. Seguim les indicacions de l’itinerari ornitològic (fletxes amb ocells).

El sender travessa el riu de Sorteny, passem pel planell dels Beços i ens endinsem dins del bosc. En sortir, baixem per travessar de nou el riu de Sorteny

Pugem fins al refugi Borda de Sorteny, on agafem el sender ornitològic fins que travessem la pleta en direcció a l’est. Al mur de pedra, seguim les fletxes (ocells) i enllacem amb al GRP (groc i vermell).

Continuem pel GRP paral·lelament al mur de pedra fins al refugi Borda de Sorteny, refugi lliure obert tot l’any amb capacitat per a 25 persones. Seguint el GRP, la pista forestal ens condueix fins al sender de la Marta, per sota del jardí botànic.

Aquest sender s’endinsa pel bosc (fletxa amb una marta), on baixa directament cap a la pista forestal. Un cop a la pista, hem de seguir a mà dreta fins al pàrquing canya de la Rabassa, el lloc d'inici d'aquesta ruta.