Bandera de Txèquia

Relat d'un viatge de 12 dies a la República Txeca

Núria i Guillem
Published on Data viatge: 2006 | Publicat el 05/10/2006

Del 28 d'agost al 8 de setembre de 2006.

Mapa de la Rep. Txeca

Guia de viatge

Praga y república checa. Ed. National Geographic (comprada mitjançant promoció del diari El País)

Moneda

Corona txeca.

Despeses viatge

+ 240 € (vol: el bitllet el vam agafar just tornar de Setmana Santa))
+ 165 € (cotxe)
+ 385 € (allotjament, sempre tenien bany privat: mitja de 35 € X 11 nits)
+ 300 € (menjars: 25 € (tirant alt) X 12)
= 1.090 € (total per a 2 persones o 545 €/ persona)

Consells

- Les carreteres i autopistes no estan tan bé com aquí a Catalunya, però tampoc has de pagar peatges. Bé, de fet, les autopistes també s'han de pagar allà, però és un cost anual que en el nostre cas pagava la companyia de lloguer de cotxe. Si aneu per lliure l'etiqueta que demostra que podeu agafar l'autopista la podeu comprar a qualsevol gasolinera.

- Cap problema amb l'idioma!! La gent està molt oberta al turisme. Als restaurants la carta està en anglès i la gent està disposada a ajudar-te.

- És un país petit (més o menys com Andalusia), no té canvis de paisatge i és bastant similar. Nosaltres igual vam anar molts dies. Ara pensem que la millor opció hagués estat agafar l'avió d'anada fins a Viena o Bratislava (la companyia SkyEurope ho permet) i la tornada fer-la des de Praga. Si ara hi tornéssim llavors el nostre recorregut seria: 3 dies a Viena (o Brastislava), després uns 3 dies a la zona de Cesky Krumlov (des d'aquí us recomanem visitar Telç), 2 dies a la zona de Karlovy Vary, i 3 dies a Praga...

- Praga és una de les ciutats més maques que hem vist!!! És com estar dins la pel·lícula de Shreck, un conte!!!

- Regals: millor comprar-los fora de Praga ciutat.

DIARI DE VIATGE A TXÈQUIA

28 d'agost

Arribada a Praga a les 17:35 h. en un vol de SkyEurope. Aquest dia només ens dóna temps de recollir maletes, aconseguir agafar el bus per arribar al centre de Praga i després el metro fins a la pensió. La pensió està a les afores de Praga, però està ben comunicada a través del metro. El seu nom és Travel Club Prague i el preu per dia és de 32 € (habitació doble i amb bany) i la reserva s'ha fet a través del web hostelsclub.com.

La mateixa dona de la pensió (molt simpàtica) ens va recomanar un lloc on anar a sopar (consell: el centre de Praga és car, si podeu fer-ho millor menjar a les afores). Com a anècdota comentar que allà és típic menjar només un plat. També acostumen a posar a la carta el pes en grams de la carn (que no us passi com a nosaltres que vam veure una mena de carn de quilo i mig i vam pensar que era un error... i aquell dia vam haver de menjar el quilo i mig de carn més una amanida ... lògicament no ens ho vam poder acabar). Per cert, menjar a Txèquia (exceptuant el centre de Praga) és molt barat, nosaltres per 10 € fèiem un bon sopar (sopa de entrant, carn i postres). Vigileu i no feu com nosaltres que tant menjar un dia vam patir un bon empatxo.

29-30 d'agost

Aquest dos dies vam visitar Praga. El primer dia al matí vam veure tot el districte del castell i el barri Malá Strana i a la tarda la ciutat vella (catedral San Vito, carreró d'or, monestir Stratov, pont Sant Carles, etc).

El segon dia el recorregut va ser el barri jueu. Com que ens va sobrar temps vam tornar a visitar el barri vell. Finalment vam anar a visitar la part nova (plaça Sant Wenceslao, edifici Gingers, teatre nacional, etc.) i a la nit vam anar a l'òpera. Aquesta és molt més econòmica que a Barcelona. De fet, aquí a Barcelona no és només que sigui cara, sinó que sovint l'entrada està limitada als socis, i per tant anar allà va ser tot un esdeveniment.

Per si us animeu la reserva la vam fer a través del web: pragueexperience.com.

31 d'agost

A primera hora vam recollir el cotxe (llogat des de Barcelona a través de economycarrentals.com. El preu va ser de 165 € (9 dies). La web està molt bé i fins i tot donen l'opció de recollir el cotxe al centre de la ciutat i retornar-lo a l'aeroport.

Únicament vam poder visitar dos castells que estaven a les afores de Praga: Karlstejn i Konopiste. La idea era veure també Kutná Hora (la catedral), però no ens va donar temps, ja que les carreteres no eren com les esperàvem. Nosaltres vam visitar els dos castells per dins, però sincerament no val la pena. Si ara tornéssim preferiríem únicament visitar-ne un i poder veure l'altre ciutat.

Van anar fins a Brno, on fèiem nit. Allà teníem reservat un apartament per a nosaltres dos: Pension Milan Kolev (uns 35 € el dia) reservat a través del web pensionhotel.cz. La dona també era encantadora (en general són molt simpàtics, exceptuant alguna gent de Praga ciutat). Fins i tot ens va anar portant pastissos típics txecs de regal. En aquest apartament vam estar 3 nits (arribada el 31 i sortida el 3).

1, 2 i 3 de setembre

El primer dia vam visitar Karts Moravo, unes coves impressionants, plenes d'estalactites, no molt lluny de Brno. La visita comentada només es fa en txec (no és un lloc on hi vagin molts turistes: els nens quan ens sentien parlar ens miràvem com si fóssim bitxos rars). A la tarda van visitar Brno ciutat i de camí vam parar a la zona d'Austerlitz.

Sincerament, si aneu per pocs dies la zona de Brno no té res d'especial ... o igual no li vam saber trobar. Personalment creïem que si aneu per poc temps us la podeu saltar i anar directament a Cesky Krumlov.

El segon dia vam visitar dos castells: Bouzoc (aquest sí val la pena entrar-hi) i Plumlov (aquest va ser interessant perquè té un llac on podeu menjar un entrepà envoltats del típic llac txec). També vam aconseguir visitar Olomouc, poble considerat com la Petita Praga.

I el tercer dia, sortida cap a Cesky Budejovice, on fèiem nit a la Penzion Na Kopecku. El preu estava per 30 € la nit (habitació amb bany i esmorzar inclòs) i vam estar-hi dues nits. De camí vam visitar Jihlava, Telç (molt recomanable), Jinchichuv Hradec i Tabor.

4 de setembre

El matí el vam dedicar a visitar Trebon i Cesky Krumlov (increïble, molt recomanable). A la tarda vam poder veure el monestir Zlata Kourena, i els castells de Prachatice, Kratoville i Hluboka (només per fora, de fet tampoc haguéssim pogut entrar perquè tanquen a les 17:00 hores).

5 de setembre

Van anar cap a Karlovy Vary. Allà fèiem nit a la pensió Penzion Schamer, trobada també a través del web pensionhotel.cz. Preu: 30 € (sense esmorzar i amb bany). Vam fer allà dues nits. Dir també que les pensions a Txèquia estan molt bé, són molt netes i econòmiques. Les recomanem 100%.

De camí vam visitar Strakolice, Klatovy, Domazlice i Plzen. Si aneu amb pressa només visiteu Plzen, allà fan una cervesa bona bona (de fet a Txèquia és boníssima). Per cert, no oblideu fer una visita a la fàbrica de cervesa.

6 de setembre

Al matí vam visitar Mariaske Lazné, Cheb (poblet situat prop de la frontera alemanya, curiós perquè els edificis són més típics alemanys que txecs) i Locket (amb castell medieval). En aquest punt del viatge vam agrair el canvi d'aires. Sincerament, Txèquia és molt maco, però també molt igual. La majoria de pobles tenen una plaça maquíssima, amb cases de colors i un castell, i quan ja portes 6 pobles iguals agraeixes el canvi. Nosaltres ara pensem que igual hagués estat millor visitar Viena o Bratislava en lloc de la part de Brno.

A la tarda vam reservar hora en un balneari de Karlovy. No us espanteu, només vam fer el tractament més econòmic (massatge i piscina). No és que matés, però fa gràcia ...i el cos, al final de tant viatge amunt i avall, va agrair els mimitos. Podeu reservar-lo, si us interessa, a través de l'adreça de correu electrònic shurymov@edengroup.cz.

7 i 8 de setembre

Aquest dia al matí vam visitar Terezin. Terezin és una ciutat que durant la segona guerra mundial va ser un camp de concentració. Si no us veieu amb cor no la visiteu, és durilla. A la tarda vam tornar a Praga per poder fer les darreres compres i així tranquil·lament poder agafar l'avió al dia següent.

Com que la pensió dels primers dies estava ocupada, van llogar un apartament a Apartments Emma (més cèntric que la pensió) a través del web hostelsclub.com. El preu era de 37 € la nit. Es l'apartament ideal si aneu 4 persones.

El darrer dia de viatge tornem el cotxe de lloguer i vol cap a Barcelona.