Bandera d'Itàlia

ITÀLIA

Relat d'un viatge a Nàpols i voltants

Jaume Rovira Colomer y Araceli Soler Vendrell
Published on Data viatge: 2006 | Publicat el 10/10/2006

Del 2 al 9 de desembre del 2006.

Esquema del viatge

Ens desplacem 4 persones des de Barcelona aprofitant el baix cost del vol de Ryanair de Girona a Roma.

Dediquem dues jornades parcials a un ràpid recorregut per Roma i la resta de dies els dediquem a Nàpols i voltants, l'objectiu del viatge. Els desplaçaments entre Roma i Nàpols els vam fer amb tren. Les visites més interessants són el Vesubi, Pompeia, Ercolano, la costa Amalfitana i la ciutat de Nàpols, amb una enorme quantitat d'objectius turístics.

Despeses per persona

+ 85 € (avió)
+ 216 € (hotels)
+ 49 € (tren Roma-Nàpols)
+ 14 € (bus aeroport Roma)
+ 45 € (taxi costa amalfitana)
+ 25 € (targeta Artecard Nàpols)
+ 214 € (menjar i varis)
= 648 € Total

Comentaris

Les reserves d'hotel han estat fetes a través de la central Booking.com.

Web dels ferrocarrils d'Itàlia: Trenitalia

Informació turística: Regione Campania i Comune digues Napoli

A Roma vam anar a un hotel molt proper a l'Estació Termini i a Nàpols en la mateixa Piazza Garibaldi. Especialment el de Nàpols està en un barri degradat, però és molt útil en temps i diners estar al costat de l'estació de tren, metro i bus des d'on se surt i on s'arriba a qualsevol hora.

A Nàpols vam utilitzar la targeta ArteCard, de 3 dies, que amb un cost de 25 € permet accedir als transports i principals museus i llocs arqueològics. Els 2 primers museus van inclosos i els altres al 50%. Per aquest motiu interessa fer les visites més cares, que són Pompeia i Ercolano, les dues primeres, que costen 11 € cadascuna. El rendiment que li hem donat a la targeta supera el doble del seu cost. Hem tingut el problema que en les instruccions que venen amb la targeta hi ha museus que tenen equivocats els dies de tancament setmanal. Cal confirmar prèviament les dades per a evitar aquest problema. La targeta es compra en efectiu en una caseta dintre de la mateixa Estació Garibaldi.

La nostra impressió és que en els autobusos de Nàpols no paga ningú. A veure que us sembla als altres viatgers...

Tant Roma com Nàpols tenen fama de ser ciutats on els lladres són especialment actius. Nosaltres no vam notar que aquest risc sigui tan elevat. Tan sols cal prendre les precaucions habituals del viatger en qualsevol ciutat del món, ni més ni menys.

Per a ascendir al cràter del Vesubi i continuar per la costa amalfitana consultàrem preus de lloguer de cotxe, però finalment ens vam decidir pels serveis d'un taxista especialitzat. Costa alguns euros més, però es compensen fàcilment per l'estalvi de temps, els riscos que es corren en el cas de lloguer i per la complicada conducció del sud d'Itàlia. El nostre xofer, Domenico Pignieri (mòbil +39360635231), és molt professional i us el recomanem. Abans es dedicava a la cançó (no deixeu de comprar-li un CD amb els seus excel·lents i ben orquestrades cançons).

RELAT DE VIATGE

Dia 1: Barcelona / Girona - Roma

Desplaçament amb cotxe de Barcelona a l'aeroport de Girona. Vol de Ryanair (85 € anada i tornada) a les 08:50, que arriba a l'aeroport de Roma Ciampino a les 10:20, puntual. Per anar al centre de Roma, bus de Ryanair a l'Estació Termini de Roma (14 € anada i tornada), que es pot comprar per internet o a bord de l'avió (hi ha altra companyia més barata en l'aeroport, però vigileu amb els horaris).

Anem a peu a l'Hotel Harmony, senzill, però molt correcte, reservat per internet (34 €/persona, allotjament en habitació doble amb bany i esmorzar). Sortim a caminar per la ciutat a les 13 h. Mengem pizza a tall en el carrer. Metro de Centro Preto a Colosseo. Caminem pel fòrum Romà, pugem a Piazza Campodolio, baixem les escales de la Piazza Venezia, Columna de Trajano, Via Corso, Fontana di Trevi. Pugem fins al Quirinale i fem unes llarga baixada i pujada fins a la Piazza d'Espagna a l'hora de la posta de sol. Via Condotti (botigues de les grans marques), Piazza Navona, Piazza Campo di Flori, Piazza Farnese i Palacio Farnese (actualment Ambaixada francesa), Palacio Spada.

Creuem el Ponte Sesto i entrem en el barri del Trastevere. Sopem risottos en el restaurant La Escala, i seguim per uns carrers molt animats per la Piazza de Sta. Mª del Trastevere, on hi ha missa, i sortim a tocar del riu en el Viale del Trastevere. Bus directe a Termini i en pocs minuts estem a l'hotel.

Dia 2: Roma - Nàpols

Passem per davant de les Termes de Dioclecià, l'Opera, Piazza de la Republica. Entrem a Sta. Mª Maggiore (metro de Cavour a Basilica). Entrem a S. Paolo Extramuros (metro de Basilica amb canvi a Termini fins a Ottaviano).

Són les 12h passades i entrem en la Plaça de Sant Pere en el moment que el Papa es retira. Mengem, per a aprofitar el temps, en un carrer proper unes pizzes cares, però bones. A les 14h entrem en la Basílica de Sant Pere sense guardar cua i visitem les tombes dels Papes. Via de la Conciliazione, Castello i Ponte de S. Angelo (carrers estrets). També el Palau de Justícia, la Piazza del Parlamento, Piazza Colonna i la Fontana di Trevi.

En l'hotel descansem una estona, recollim l'equipatge i anem a l'Estació Termini. Tren ràpid a l'Estació Garibaldi de Nàpols. Hotel delle Nazioni, senzill i confortable, reservat per internet (30 €/persona, allotjament en habitació doble amb bany i esmorzar). Sopem en la Piazza Garibaldi en la Cantina dei Mille, bo i econòmic. Ens sorprenem de quan bruta pot arribar a estar aquesta plaça.

Dia 3: Pompeia

A les 9 h estem en l'Estació Garibaldi per a comprar les targetes d'Artecard de 3 dies (25 €).

Entrem en les ruïnes de Pompeia a les 11 h. Seguim les instruccions de dos àudio-guies (6 €). Hi ha moltes cases tancades per restauració, però el conjunt del que es visita i es veu és extraordinari. Esmorzem uns entrepans i sucs de taronja en l'exterior i seguim en el tren a Ercolano.

Arribem a les 16 h i ja està tancat, però al menys ja ho sabem per al matí següent. Tren a Garibaldi i bus R2 a Piazza Trieste i Trento. Passegem per la Piazza Plebiscito (molt gran, però mal il·luminada), Via Toledo, Galeria Umberto I. Sopem en el restaurant Iris de la Piazza Garibaldi, bastant bo, tot i que mes car que el veí i amb uns cambrers antipàtics.

Dia 4: Ercolano

Partim en el tren de les 8:22 directe a Ercolano, que va a tota velocitat i hi entrem abans de les 9 h. Visitem les ruïnes, molt diferents de les de Pompeia, fins a les 11 i escaig. Tornem a Garibaldi i contactem amb un xofer que ens ofereix els seus serveis per a dintre de dos dies, seguint una ruta al Vesubi i la Costa Amalfitana.

Esmorzem uns entrepans de pollastre a la plaça. Autobús R2. Prenem fotos del port. Visitem el Castel de l'Ovo (gratuït). Autobús fins al peu del Castel Nuovo, que visitem. També la Capela Palatina, Sala dels Barons i altres sales, sense cap mena d'indicació. Visitem la sala del Teatro San Carlo . Encara arribem a temps per a visitar l'enorme Palau Real, bastant descuidat, amb la biblioteca amb frescos en el sostre. Prenem un te amb pastes en el Cafè Gambrinus. Sopem en el restaurant Brandi de la Via Chiaia, el local on es va inventar la pizza margarita. Bus R2 de tornada a l'hotel.

Dia 5: Nàpols, dia de museus

Prenem el nostre bus R2 i travessem la Galeria Umberto I. Agafem també el funicular a Vomero, seguim per escales mecàniques i carrers fins al Castel de Sant'Elmo, que està tancat en dia diferent del que indiquen les instruccions d'Artecard. Ens passarà igual a La Certosa di San Martino. Baixem a la Vila Floridiana, on es visita tan sols un pis i passegem pels jardins. Tornem dalt, a la parada del metro Vomero. fins a Colle Amedei, des d'on seguim en un bus cap al Museu de Capodimonte, on tornarem a patir el problema de tancament en dia no previst. Baixem a l'enorme església de San Genaro, sense molt interès, excepte les Catacumbes, una visita excel·lent que podem seguir per casualitat en fer una visita abreujada i fora d'horari per a nosaltres. Bus al Museu d'Arqueologia. Mengem uns plats de verdures abans d'entrar. Fem una extensa visita i sortim ja de nit. Baixem per S. M. Constantinopla, Piazza Bellini, Via Tribunali. Entrem a San Lorenzo Maggiori, l'immens Duomo i seguim a peu cap a l'hotel. Sopem a la Cantina dei Mille.

Dia 6: El Vesubi i la costa Amalfitana

A les 9 ens recull el xofer. Pugem al Parc del Vesubi (obren a les 9:30 h) per unes carreteres de gran pendent. Ascendim a peu uns 25' fins a l'espectacular cràter, on una guia ens dóna unes molt útils orientacions i continuem sols fins a l'altre extrem. Baixem fins al cotxe i seguim per l'autopista i la carretera costanera fins a Sorrento. Passeig de 45' pel centre, que aprofitem per a menjar alguna cosa i un cafè molt bo en el bar Fauno.

En cosa de 30' arribem a Positano, en el vessant sud de la costa, amb una vista aèria del poble, on el carrer d'accés al centre està tallada i no entrem. Seguim per una carretera regirada fins a Amalfi, on vam visitar el Duomo, amb un curiós claustre. Queda un llarg ascens a un serral que ens retorna al vessant de Nàpols. Carretera i autopista a la ciutat amb un embús enorme (és divendres vigília de pont). A l'Estació Garibaldi vam exigir a l'empleat d'Artecard que ens perllongués un dia la targeta pels problemes de tancaments i ho vam aconseguir. Sopem en la Pizzeria di Don Mateo de Via Tribunali, bastant malament. Les motos fan impossible circular a peu per aquest carrer.

Dia 7: Nàpols - Roma

Metro de Garibaldi a Cavour i bus que ens deixa davant mateix del Parc de Capodimonte. En la biglieteria, criden a l'empleat d'Artecard i ens donen les entrades gratis. El palau i museu és enorme. Bus de nou al museu Arqueològic. Anem a peu al Complex de museus de Santa Chiara, amb un preciós claustre amb mosaics. En l'església de Gesú ens colem uns segons abans que tanquin.

Dinem pizza a tall, que ens mengem en la Piazza Santo Domenico Maggiore, i prenem un cafè en l'Aragonese. Entre els carrerons, amb les paradetes de pessebres, que es van inventar aquí, busquem San Gregorio Armeno, però no està obert per cap costat. Entrem a visitar el preciós Cristo Velato de la Capela de San Severo. Busquem la Pia Misericòrdia, que també està tancada. Tornem al Duomo, on podem entrar a la Capela de les Joies de San Genaro i a la Capela de la Restituta. Seguim amunt pel carrer del Duomo, Foria, Piazza Carlos III i Corso Garibaldi fins a la plaça. Sopem per tercera vegada en la Cantina dei Mille. Recollim les maletes de l'hotel i anem a l'Estació: tren a Roma, Estació Termini i dormim en l'hotel Harmony.

Dia 8: Roma - Girona - Barcelona

Agafem el bus de les 04:30 de l'Estació Termini a l'aeroport de Ciampino. Vol de les 06:50 de Roma a Girona. Puntual. Tornada a Barcelona per autopista sense novetat.

Relat d'un viatge de 12 dies per l'Úmbria, els Abruços i el Laci - Jaume Rovira Colomer & Araceli Soler Vendrell [2018]
CAMPÀNIA - Guia i relat d'un viatge a Nàpols i la regió de la Campània - Suanda, Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2018]
Relat d'un viatge de 15 dies per la Pulla (Puglia) - Jaume Rovira Colomer & Araceli Soler Vendrell [2016]
Diari de viatge a la Campània italiana - Rafel Campoy [2016]
Relat d'un viatge d'Espanya al Caucas amb autocaravana - Piki y Enrique (Abueletes) [2011]
Positano, el poble més romàntic d'Itàlia - Sònia Graupera [2011]
Relat d'una escapada nadalenca a Roma - Isa, Xavier, Daphne & Obi-Wan [2010]
Relat d'una volta a Sicília en 7 dies - Roser Escrig Sarreta [2010]
Una Setmana (Santa) a Nàpols i voltants - José Villén [2010]
Relat d'un viatge a la Toscana i Umbria - José Luís García López [2010]
Relat d'un viatge de 9 dies a Sardenya - Asun Sunyol & Àngel Armengol [2009]
Breu relat d'un viatge a Sicília - Aída Aguirre [2008]
Relat d'una escapada a Bèrgam i el nord d'Itàlia - Jordi Rodríguez & Marta Colomer [2008]
Relat d’una escapada a l’Alguer i Sardenya - Jordi Rodríguez & Marta Colomer [2008]
Diari d'una escapada a Florència i Pisa - Vanessa y Roger [2008]
Viatge a Emilia Romagna en 5 dies - Marta Pérez [2007]
Viatge a Sicília - Marta & Josep [2007]
ITÀLIA - Guia i relat d'un viatge a Venècia i Pàdua - Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2007]
Viatge per Europa amb InterRail - Sandro Alarcón & Rosa Moreno [2006]
Relat de viatge a Sardenya - Sònia Graupera [2006]
Viatge en cotxe per Itàlia - Luciano Massone [2006]
Umbria, el cor verd d'Itàlia - Sònia Graupera [2006]
Roma, crònica de 6 dies de viatge - Vanesa Jiménez [2006]
Roma, la ciutat màgica - Mª Dolores Martínez Giménez [2002]
SICÍLIA - Guia i relat d'un viatge a Sicília - Yolanda & Toni (Viatgeaddictes) [2000/01]